Nuomonių lyderiai: gražus muilo burbulas ar didelę naudą jūsų verslui galintis atnešti reklamos sprendimas?

helnet reklamos gamyba filmavimasNors, jei reikėtų atsakyti į klausimą, iš ko susideda verslo sėkmė, būtų galima pateikti labai daug įvairių atsakymo variantų (orientavimasis į aukščiausią prekių bei paslaugų kokybę, malonus aptarnavimas, puikus kainos bei kokybės santykis, inovatyvios idėjos, drąsūs sprendimai ir pan.), tarp šių atsakymų, sau vietą tikrai surastų ir dar vienas. Tai – reklama. Ir nors sakoma, gerai prekei reklamos nereikia, sutikite, reklamos daromas poveikis yra iš tiesų labai didelis, be to, ji atlieka labai daug funkciją: praneša, sudomina, informuoja, pristato, pritraukia dėmesį bei paskatina pirkti. Ko gero, tai ir yra svarbiausios priežastys, kodėl šiandien dauguma verslo atstovų, vis neatsisako idėjos pasinaudoti reklamos priemonėmis. Kadaise nedrąsiai pirmuosius žingsnius žengusi reklamos rinka, šiandien jau yra viena didžiausių industrijų, siūlančių ypač ryškius, drąsius sprendimus, kurie sudomina vartotoją bei leidžia verslui išsiskirti iš daugelio kitų. Nieko nebestebina ir tai, kad šiandien reklamos priemonių vis daugėja ir daugėja, tad tie, kurie jos pasirinkimais domisi šiek tiek mažiau, rizikuoja praleisti daug puikių bei naudingų progų. Tad kaip būti užtikrintam, kad visada, kai prireikia reklamos, pasirinksi tik tai, kas iš tiesų galėtų atnešti didžiausią naudą? Ko gero, išeitis yra tik viena – būti puikiai susipažinus su visomis reklamos formomis ir žinoti, kada ir kas gali tapti didžiausią naudą nešančiu pasirinkimu. Šį kartą pakalbėsime apie reklamos sprendimą, kuris, dėl savo puikių privalumų tikrai yra vertas verslo atstovų dėmesio, tačiau dėl savo naujumo galbūt dar nėra taip gerai pažįstamas. O susipažinti tikrai vertėtų. Tai – nuomonių lyderiai. Beje, jei kada išvysite pavadinimą nuomonių formuotojai, atminkite, tai – tie patys nuomonių lyderiai.

Kas yra nuomonių lyderiai?

Kadangi ši sąvoka, lyginant su kitomis reklamos sąvokomis, palyginti yra dar nauja, pirmiausia apskritai reikėtų įvardinti, kas tai yra. Jei siektume šį pasirinkimą apibūdinti trumpai ir orientuotumės į naudą, kurią jis galėtų atnešti verslui, reikėtų pasakyti, kad tai yra moderni, betarpiška, naujos kartos reklamos priemonė, kuri jūsų verslo žinomumą gali padidinti vos per kelias sekundes. Vis dėlto, siekiant konkretumo, verta pradėti nuo pradžių. Nuomonių lyderiai – tai žmonės, kurių nuomonė yra svarbi ir vertinga tam tikrai auditorijai ar net visai visuomenei. Įdomus faktas, jog nors apie nuomonių lyderius kalbėti pradėjome palyginti ne taip jau ir seniai, tai nėra naujas reiškinys – tokių pavyzdžių galime rasti dar Senovės Graikijoje, kuomet vieno vado pasakyta nuomonė darydavo labai didelį įspūdį ir neretai tapdavo vienu iš veiksnių, lemdavusių eilinių žmonių pasirinkimą. Šiandien nuomonių lyderiai yra modernesni, tačiau jų daromas poveikis – lygiai toks. Taigi, nesuklysime pasakę, kad nuomonių lyderių veiklos esmė yra daryti įtaką kitų sprendimams.

Dar šiek tiek istorijos…

Jei vertintume informacijos kiekius, kurie apie nuomonės lyderius yra pateikiami mūsų šalyje, matytume, kad jos yra labai mažai. Nieko keista, juk ir pati sąvoka pradėta vartoti dar palyginti neseniai, o nemaža dalis verslo atstovų, vis dar nežino pagrindinių naudos aspektų, kuriuos jų verslui galėtų atnešti nuomonės formuotojų reklama. Vis dėlto, jei atkreipsime dėmesį į tai, kuomet šis terminas buvo pradėtas vartoti pasaulyje, pamatysime, kad tai įvyko palyginti seniai (terminas atsirado dar seniau nei mūsų visų mėgstamas internetas). Taigi, šis terminas nuomonės lyderis (angl. opinion leader) pirmą kartą buvo pavartotas 1948 metais.

Juo gimstama ar tampama?

Nuomonių lyderiaiKo gero, daugeliui įdomu sužinoti, kas iš tiesų yra nuomonių lyderiai: tai žmonės, kurie tokiais gimė, ar žmonės, kurie tokiais tapo? Tai – klausimas, vertas diskusijų, nes istorijos ir šiandieninės praktikos pavyzdžiai rodo, kad įmanoma ir viena, ir kita. Jei prisimintume tokias iškilias anų laikų asmenybes, Napoleonas Bonapartas ar Sokratas, sakytume, kad šie žmonės tokie jau gimė, tad ne veltui jų atlikti darbai yra vertinami, kaip misijos, kurias jie tiesiog privalėjo atlikti. Vis dėlto, jei atkreiptume dėmesį į tai, ką šiandien vadiname nuomonių lyderiais, matytume, kad tai – viso labo tik nelengvo ir nuoseklaus darbo rezultatas. Vis dėlto, labiau panagrinėjus šiandieninių nuomonių lyderių autobiografijas, matyti, kad  tam tikros savybės iš tiesų juos atvedė ten, kur jie ir yra. Savo nuomonės turėjimas ir nebijojimas ją išreikšti, ir yra viena iš jų. Be to, tam tikra prasme galima teigti, kad, jei nori būti nuomonės lyderis, pirmiausia apskritai turi būti lyderis kokioje nors srityje. Tai geriausiai matyti stebint organizacijų gyvavimą – iš viso kolektyvo yra paskiriamas žmogus, kuris turi ne tik tam tikrų talentų ar yra pasiekęs puikių rezultatų, bet ir geba puikiai išsakyti savo nuomonę, ją argumentuoti, ištransliuoti svarbiausią žinutę, įtikinti pašnekovus. Tiesa, kuomet kalbame apie nuomonės lyderius, kaip reklamos priemonę verslui, šios sąvokos šiek tiek skiriasi, tačiau akcentai, apie kuriuos kalbame dabar, yra svarbūs siekiant suprasti, kas apskritai yra nuomonės lyderis.

Taigi, kalbėdami apie tai, kas yra nuomonės lyderis, turime įvertinti daugybę įvairių aspektų, įskaitant ir jų gyvenimo misijas, pasiekimus ar asmeninius bruožus, visus šiuos akcentus lydi ir dar vienas apibrėžimas. Nuomonės lyderis – tai žinomas žmogus, kuriuo sekti nori daugelis. Ir dažnu atveju tampa visai nesvarbu, dėl kokios priežasties į jį pradedama lygiuotis: gyvenimo būdo, išvaizdos, profesinių pasiekimų, etinių įsitikinimų ar kitų priežasčių.

Žinomi žmonės visada stebimi

Tai, ką matome šiandien, o toli ieškoti pavyzdžių tikrai nereikia, perša išvadą, kad žinomas žmogus (visai nesvarbu, dėl kokių priežasčių jis tokiu tapo), yra kur kas labiau stebimas. Na, o, jei esi stebimas, vadinasi, turi ir galios daryti įtaką – būti greičiau pamatyti, labiau išgirsti. Kai esi matomas ir girdimas, belieka tik tinkamai išnaudoti šį puikų šansą – telieka tik atsakingai rinktis žodžius, ir, tikėtina, kad jie padarys labai didelę. Taigi, šis unikalus fenomenas, netruko būti  pastebėtu ir tinkamai pritaikyti verslui populiarumui didinti.

Žinomo žmogaus sąvoka yra tikslus, tačiau bendrinis apibūdinimas, kurį galime naudoti tuomet, kai siekiame įvardinti, kas yra nuomonės lyderis. Jei siektume įvardinti dar konkrečiau kas tai yra, tuomet tektų paanalizuoti, kas tie žinomi žmonės? Žinoma, dėl vienos ar kitos priežasties išgarsėjusių žmonių yra labai daug, tačiau tikrai ne visi jie atitinka nuomonės lyderio įvaizdį (žinomu galima tapti ir nuveikus vieną kitą neigiamą darbą, tik vargu, ar atsiras norinčių į jus lygiuotis). Tad akivaizdu, kad nuomonės lyderio sąvoka pirmiausia asocijuojasi su tais, kurie žinomi dėl dalykų, keliančių mums teigiamas emocijas. Taigi, tarp jų – menininkai, atlikėjai, kūrėjai, konkrečių sričių ekspertai ar tiesiog puikiai žinomi visuomenės veikėjai, aktyvistai.

Kaip nuomonės lyderiai gali būt naudingi reklamuojant verslą?

Kiekvieno verslo atstovas žino, kad siekdamas jo reklamos, gali rinktis įvairias reklamos priemones, o nuomonių lyderių teikiami privalumai šiandien yra dar vienas galimas pasirinkimas. Vis dėlto, kaip suprasti, ar nuomonių lyderių reklama ir yra tai, ko reikia jūsų verslui? Tai padaryti bus kur kas lengviau tuo atveju, jei atkreipsite dėmesį į šio pasirinkimo privalumus. Įvertinkite juos ir jų teikiamą naudą ir nuoširdžiai atsakykite sau, ar jums to reikia, ką gali suteikti nuomonių lyderių reklama? Jei taip, tokiu atveju belieka tik jus pasveikinti – jau radote vieną tinkamiausių reklamos priemonių. Tad kokie yra šios reklamos formos privalumai?

  1. Perduodama svarbiausia žinutė

Taigi, vienas iš šio pasirinkimo privalumų yra tas, kad bus perduodama žinutė. Ir visai nesvarbu, ką norite pasakyti – pristatyti save kaip naują įmonę ar tiesiog priminti, pateikti informaciją apie savo verslo pokyčius, o galbūt tiesiog pageidaujate, kad potencialiems pirkėjams arba klientams būtų pristatyta nauja prekė arba paslauga? Kad ir koks būtų tikslas, jį pasiekti padės nuomonių lyderiai.

  1. Didinamas prekės ženklo žinomumas bei populiarumas

Pats metas įvardinti ir dar keletą svarbių šio pasirinkimo privalumų. Tai – prekės ženklo žinomumas didinimas bei populiarumas. Viena verslo sėkmės paslapčių yra ta, kad žinomumas bei populiarumas, tad šiuos du aspektus būtina stiprinti visais įmanomais būdais, o reklama, pasitelkiant nuomonių lyderius, viena iš jų.

  1. Kuriamas ryšys tarp vartotojo bei prekės ženklo

Perkeltine prasme drąsiai galima sakyti, kad jei vartotojui pavyksta surasti jam idealiai tinkančią prekę arba paslaugą, tarp jų užsimezga labai tvirta draugystė – juk neretai daugelis žmonių, radę sau tinkantį produktą arba paslaugą, tuo naudojasi daugybę metų. Vis dėlto, tam, kad taip nutiktų, visų pirma, turi būti kuriamas ryšys tarp prekės ženklo bei vartotojo, todėl verslo atstovui būtina  galvoti apie būdus, kaip tai galima padaryti. Nuomonių lyderiai yra vienas iš tų pasirinkimų, kuris tikrai pateisins šį  lūkestį – tai vienas geriausių būdų norint kurt ryšį tarp vartotojo bei prekės ženklo.

  1. Pritraukiama tikslinė auditorija

Yra tokių prekių bei paslaugų, kurios išskirtinai pritaikytos tik tam tikroms žmonių kategorijoms. Pavyzdžiui, jei įmonė gamina ar prekiaujama profesionaliomis plaukų priežiūros priemonėmis, tai natūralu, kad tokia produkcija pirmiausia yra aktuali grožio salonams, kirpykloms, plaukų kirpimo meistrams ir pan. Arba kitas pavyzdys – jei teikiate subalansuotos mitybos tvarkaraščių sudarymo paslaugą, tad akivaizdu, kad ši paslauga pirmiausia bus aktuali tiems, kurie norėtų iš esmės keisti, o galbūt tik truputį patobulinti savo mitybos įpročius. Taigi, kuomet kalbame apie tokius atvejus, kaip šie, labai svarbu, kad informacija apie prekę arba paslaugą, pritrauktų tam tikriems segmentams priklausančius žmones. Na, o nuomonių lyderių reklama šiuo atveju labai vertinga – tereikia pasitelkti konkrečiai auditorijai atstovaujantį nuomonės lyderį ir žinutė apie jūsų paslaugą arba prekę bus ištransliuota ypač efektyviai.

  1. Didinamas pelnas

Savaime suprantama, negalima nepaminėti ir dar vieno svarbaus privalumo, kuris yra tarsi visų prieš tai išvardintas rezultatas – prekės ženklo populiarinimas, ryšio tarp jo ir vartotojo atsiradimas bei kiti k tik išvardinti privalumai, lems ir tai, jog pardavimai bei pelnas bus didesni.

Apibendrinant, kokia yra šio pasirinkimo nauda, galima ne tik dar kartą pabrėžti tiesą, susijusią su svarbiausiu nuomonės formuotojo veiklos principu (daryti įtaką kitų sprendimams), bet ir paminėti dar daugiau svarbių detalių: nuomonės lyderis pristato, informuoja, komunikuoja.

 

Svarbūs ne tik privalumai

Taigi, akivaizdu, kad nuomonės lyderių reklama yra labai naudinga verslui bei turi daug privalumų, tačiau dėmesį norisi atkreipti ne tik į juos, bet ir tai, kaip apskritai vyksta šis procesas. O jis vyksta iš tiesų kitaip ir tam tikros detalės jį išskiria iš daugybės kitų reklamos formų. Tad, kuo nuomonės lyderių reklama yra ypatingesnė už kitus reklaminius sprendimus?

  1. Kuriamas betarpiškas ryšys

Vienas svarbiausių šio pasirinkimo pranašumų yra tas, jog pasitelkus tokio pobūdžio reklamą kuriamas betarpiškas ryšys tarp prekės ženklo bei vartotojo, o tai – ypač svarbu, kadangi dauguma žmonių vis labiau ir labiau pasiilgsta natūralaus bei nuoširdaus bendravimo, tuo tarpu tradicinės reklamos klišės, puikiai visiems žinomos frazės dažnam kelia nuobodulį. Nesunku pastebėti, kad daugelis šiandieninių reklamų atrodo ypač oficialiai bei alsuoja šalčiu. Drąsiai galima teigti, kad didžioji dalis nuomonių formuotojų reklamų yra visiška priešingybė – nelieka oficialumo, šaltumo tad nieko keista, kad tokia reklama primena malonų pokalbį su draugu ar net šeimos nariu.

  1. Kuriama draugiška bei nuotaikinga atmosfera

Jei betarpiškumas bei nuoširdumas yra tai, ką mums gali garantuoti nuomonių formuotojų reklama ir tai, ką labai mėgsta šių dienų vartotojai, tai šių svarbių savybių sąrašą papildo dar dvi puikios aplinkybės. Dar kelios stipriosios šios reklamos pusės yra tai, kad tokiu būdu kuriama draugiška bei nuotaikinga atmosfera, o tai, kas pasižymi šiomis savybėmis, visada traukia vartotojų dėmesį.

  1. Išvengiama griežtų apribojimų

Pats metas pakalbėti ir apie dar vieną šio pasirinkimo pranašumą, o tuo pat metu ir aplinkybę, kuri šios rūšies reklamą išskiria iš kitų.  Svarbus šio pasirinkimo privalumas yra tas, jog pasitelkiant reklamą šiuo būdu, galima išvengti griežtų apribojimų, nebelieka tradicinei reklamai būdingų įprastų pasirinkimų, kaip vienas to pavyzdžių, yra tas, kad net kalba gali būti neredaguojama. Jei  ši aplinkybė nebūtų toleruojama kalbant apie profesionalią reklamą, tai viskas keičiasi, kuomet kalbame apie nuomonių lyderių reklamą, kurie tikrai ne visada  kalba taisyklingai, tačiau tai kompensuoja nuoširdumas.

  1. Pateikiamas buitinis turinys

Kuomet kalbame apie įprastas reklamos formas, matyti, kad jose tiesiog nelieka vietos buitiškumui – yra užtikrinamas aukščiausias profesionalumo lygis, geriausia kokybė, tiksliausias idėjų profesionalumas ir pan. Nesunku pastebėti, kad tai kurį laiką žavėjo ne tik reklamos užsakovus, bet ir vartotojus, tačiau kelerius metus galima pastebėti visiškai priešingą tendenciją – pasiilgstama natūralumo, buitiškumo ir net menkos klaidelės atrodo atleistinos. Būtent visa tai ir gali pasiūlyti nuomonių lyderiai – nebūtinai galima tikėtis aukščiausios reklamos kokybės, tačiau joje tikrai atsiras vietos natūralumui, autentiškumui bei šiokiam tokiam buitiškumui.

 

Ar nuomonių lyderiai yra būtini kiekvieno verslo reklamai?

Atsižvelgiant į tai, kad reklama, kuri prasideda nuo nuomonių lyderių, turi labai daug puikių privalumų bei pranašumų, kurie išskiria iš kitų reklamų, galima daryti išvadą, jog tai  – iš tiesų geras, naudingas bei verslui reikalingas pasirinkimas. Šios galimybės nauda abejoti tikrai nevertėtų, tačiau noromis nenoromis peršasi  prielaida, kad šis naudingas pasirinkimas yra tiesiog būtinas kiekvienam verslui? Tačiau ar tikrai jums reikia šio reklaminio sprendimo? Surasti atsakymą į klausimą padės šios gairės:

Jūsų verslui reikia nuomonių lyderių reklamos, jei:

  1. Renkatės naujoves, inovatyvias idėjas;
  2. Pasisakote už natūralumą, autentiškumą ir netgi autentiškumą;
  3. Jums pabodo tradicinės reklamos priemonės bei iš anksto numatytos frazės, kurias galima išgirsti vos ne kiekvienos reklamos metu;
  4. Manote, kad nuoširdumas bei gera nuotaika yra tai, ko reikia reklamai.

 

Nuomonių lyderių reklama nėra geras pasirinkimas jūsų atveju, jei:

  1. Pirmenybę esate linkę teigti tradicinėms reklamos priemonėms;
  2. Manote, kad buitiniai elementai yra tai, ko reikia vengti reklamoje.

Siekiant pačių geriausių rezultatų, vien tik nuomonių lyderių nepakanka

Ne paslaptis ir tai, kad jei jau yra nusprendžiama investuoti į reklamą, tai tokiu atveju yra tikimąsi pačių geriausių rezultatų, tačiau pamirštama, kad juos pasiekti galima tik pasitelkus keletą reklamos priemonių. Lygiai tą patį galima pasakyti ir apie atvejį, jei nuspręsite pasirinkti nuomonių lyderių reklamos privalumus. Ji atneš teigiamų pokyčių jūsų verslui, skatindama žinomumą, kurdama betarpiškumą bei malonią atmosferą su potencialiais klientais, leisdama atsisakyti įgrįsusių normų, tačiau maksimalių rezultatų galite tikėtis tuo atveju, jei nuspręsite neapsiriboti vien tik šia reklamos forma.

O kokios tendencijos?

Jei pabandytume surasti bent vieną rinkodaros sprendimą, kuris buvo pasiūlytas ir nesulaukė jokios kritikos, ko gero, tai būtų nei sunki, nei lengva užduotis – ji būtų apskritai neįmanoma, nes toks sprendimas tiesiog neegzistuoja. Belieka tik pridurti, kad nuomonių lyderių reklama taip pat ne išimtis – kai kurie reklamos skeptikai tvirtina, kad ši reklamos forma – tai gražus, visomis spalvomis žaižaruojantis, tačiau labai trapus muilo burbulas, kuris vieną netruks susprogti. Tačiau, ar taip tikrai ir bus? Jei atkreiptume dėmesį, į tendencijas, kurios yra numatomos artimiausiems metams, negalėtume daryti jokios išvados apie tai, jog nuomonių lyderių reklamos sprendimas išnyks iš akiračio.  Priešingai, atrodo, šis reklamos pasirinkimas tik dar labiau sustiprins savo pozicijas. Tad kokius svarbiausius momentus galima išskirti?

  1. Nuomonių lyderių reklamą rinksis vis daugiau ir daugiau verslo atstovų

Viena ryškiausių tendencijų, kurią svarbu paminėti, kalbant apie nuomonių lyderių reklamos galimybes, yra ta, kad remiantis reklamos tyrimų apklausomis, artimiausiais metais šį reklaminį sprendimą planuoja rinktis dar daugiau verslo atstovų. Taigi, šiuo metu nuomonės lyderiai, kaip reklamos pasirinkimas, gali pasigirti nemenku populiarumu, o jei tikėsime šiomis tendencijomis, jos augs dar labiau. Tad belieka tik daryti išvadą, kad jei norite būti vienas iš tų verslo atstovų, kuris savo veiklai reklamuoti renkasi populiariausius sprendimus, akivaizdu, kad turėtumėte rinktis nuomonės lyderius.

  1. Daugės platformų, kuriuose bus galima išvysti nuomonės lyderius

Dar viena tendencija rodo, kad artimiausiais metais padaugės platformų, kuriose galėsime išvysti nuomonių lyderius. Jei šiandien jas galime suskaičiuoti vos ant vienos rankos pirštų, tai situacija artimiausiu metu tikrai keisis.

  1. Nuomonių lyderiai nudžiugins didesniu profesionalumu

Nors tai, ką šiandien galima pamatyti nuomonių lyderių pateikiamame turinyje džiugina, stebina bei leidžia pasiekti puikių rezultatų didinant verslo žinomumą, dėmesį verta atkreipti į tai, jog profesionalumui ribų nėra ir tai puikiai galima pritaikyti šiai reklamos formai. Atsižvelgiant į tai, kad artimiausiu šios reklamos formos populiarumas augs, belieka tik daryti prielaidą, kart su tuo augs ir nuomonių formuotojų profesionalumas.

Ko reikia, norint, kad ši reklama atneštų pačius geriausius rezultatus?

Visada galima rasti bent keletą veiksnių, kurie kalbant apie konkretų reiškinį, šiuo atveju – nuomonių lyderių reklamos sprendimus, padėtų siekti kaip įmanoma aukštesnės kokybės. Taigi, siekiant užtikrinti geriausią šios reklamos kokybę? Jei lyderių nuomonė bus pateikiama video formatu, tokiu atveju būtinos profesionalios filmavimo paslaugos bei video gamyba. Priklausomai nuo situacijos (jei medžiaga buvo filmuojama savarankiškai), gali būti reikalingos ir žmogaus turimos medžiagos video montavimas. Šie pasirinkimai užtikrins puikią garso bei vaizdo kokybę, geriausią estetinį vaizdą, jei reikia, video bus papildomas specialiaisiais efektais. Jei prireikė tokio pobūdžio paslaugų, pats geriausias sprendimas – reklamos bei sklaidos agentūros, galinčios pasiūlyti ne tik bazines paslaugas, bet ir papildomus sprendimus nuomonių lyderių turinio kūrimui

Pabaigai…

Taigi, kaip yra iš tiesų: nuomonių lyderiai – tai tik šių dienų muilo burbulas, kuris netruks susprogti, o gal labai vertingas ir modernus pasirinkimas siekiant populiarinti savo verslą? Kad ir ką besakytų reklamos skeptikai, vis dėlto, išvada viena: nuomonės lyderiai yra puiku, informatyvus bei naudingas būdas, kurį šiandien gali rinktis kiekvienas, kuris siekia savo verslo sėkmės. Nuomonių formuotojai ne tik padės pasiekti tų pačių tikslų, kurių leidžia pasiekti tradicinė reklama, bet ir dėl specifinių pranašumų, atneš dar daugiau naudos. Taigi, jei norite ne tik reklamuoti savo prekės ženklą, bet ir skleisti gerą nuotaiką ir tapti geriausiais savo klientų draugais, nuomonės lyderiai – geriausias pasirinkimas jūsų atžvilgiu.